суббота, 16 июня 2012 г.

Tehnologii informaţionale şi moderne de educaţie

Tehnologia de informaţii, devine act evident, nu atît de mult pe instrumentele complete sistemului de învăţămînt şi de funcţionare a cunoştinţelor ştiinţifice, dar imperativul de a stabili o nouă ordine a cunoştinţelor şi a structurilor sale instutiţionale. Există mai multe tendinţe-cheie epistemologice, care fac parte din teoria de spaţiu virtual şi de comunicare virtuală, care destabilizează structura de distribuţie şi socială, în general:
1. de dezvoltare, şi anume trecerea de la ordinea de relevanţă a faptelor de ordine, care se bazează pe ficţiuni şi prezenţa eficientă a elementelor care lipsesc;
2. de telecomunicare, generarea şi transmiterea textului de loc”, ca o formă specifică de organizare a spaţiului social, în plus, face foarte ataşament la plasa” lipsită de sens.
Schimbarea, după A. Weber şi Karl Mannheim, dă naştere la o atitudine mentală specifică, care ar putea da poziţia de liber-plutitor intelectual, în cazul în care ea a avut, cu excepţia independenţei, stabilităţii şi reproductibilitatea de judecată sănătoasă. În acest caz, poziţia în sine este o respingere a poziţiei în lume, care acum este un univers închis de caractere”, un text de sine stătător este interpretat fără studii externe, joc de limbaj. Educaţia devine o călătorie fără sfîrşit prin intermediul site-uri.
Aceste estimări se bazează distincţia culturii orale, scrise şi electronice, ca tipuri istoric succesive de comunicare în masă. Această distincţie se referă la teoria de comunicare esenţial virtuală, pentru că ei văd o schimbare în structura şi condiţiile care stau la baza schimbului simbolic:
1.comunicarea electronică sărăcă în context (sensul), crearea de noi voci şi situaţiei;
2.mass-media electronică în primul rînd monolog (un cîmp de comunicare, transmite informaţii, pentru ca ceilalţi să o poată recepţiona);
3. „ limbi de  free- monolog ” este o comunicare auto-referenţială
Formarea de eşantioane standard de organizare a cunoştinţelor, în special hypertext - ligamente, care transformă produsul într-un fragment al unui spaţiu informaţional universal. Acest proces se datorează în principal desfăşurării cumulative şi continuitatea de motivare raţională, şi aplicarea universală a ethosului ştiinţific – „Producătorii de cunoştinţe”, a standardelor profesionale care au apărut între ştiinţă şi educaţie sunt transformate, astfel că un anumit tip de acţiune socială, şi comunitatea universitară este văzută ca o comunitate interactivă şi de interpretare, care produce textul, relativ independent de provocările cu care se confruntă externe de ştiinţă. Predominanta în discursul spaţiul cibernetic este asociată cu o schimbare a caracteristicilor structurale şi funcţionale ale textului, destinate utilizării în educaţie. Există o nouă formă de tutorial. El încetează să mai fie în scris, în măsura în care îşi pierde orientarea normală, orientare, susţinută de Institutul de control - în special reviste ca paznici” de cunoaştere, la prima linie a ştiinţei. Astfel, formarea unei reţele de educaţie referitoare la rezolvarea ambelor probleme interne, (altele decît conţinutul educaţional, organizarea sa, întreţinere), precum şi problemele legate de interacţiune şi colaborare - cu o mişcare inovatoare şi extraordinară socio-culturale, fenomene pe de o parte, şi masa de practică pedagogică, pe de altă parte. Se poate  încerca să determine dificultatea de a deveni destul de des şi pasivă şi activă de opoziţie, de exemplu, formarea reţelei sau a componentelor sale de la mainstream academic.
Atractivitatea de Web-bazate pe tehnologii ca mijloc de furnizarea de informaţii în mai multe moduri defineşte o interfaţă generică între om şi calculator. Fiecare program are un etichet inteligibil, titluri, link-uri, imagini. Interfaţă bazată pe Web reprezintă un mijloc de acces la informaţii intuitive. Consecinţa de simplitate de interfaţă bazată pe Web este un instrument Internet larg utilizat, ca un canal de comunicare. Browser - software pentru vizualizarea paginilor Web şi lucrul cu informaţii în interfaţa web. Browser reprezintă un program care oferă tuturor calculatoarelor moderne un număr mare de aşa-numitul Gadgets”. Teoretic, toate browserele ar trebui să afişeze toate site-urile realizate de standarde, în acelaşi mod. Practic, sunt multe subtilităţi şi lucruri de o complexitate înaltă. Cele mai populare browsere sunt: Internet Explorer, Firefox, Opera, Safari, GoogleChrome.
Valoarea tehnologiilor Web , pentru dezvoltatorii de software, cît şi pentru utilizatorii normali, este determinată în mare măsură de ceea ce este, mai presus de toate - o tehnologie de integrare. Şi e greu de a găsi un bun exemplu de cum să integreze diverse surse de informare şi de diversele sale tipuri. Tehnologia Web vă permite să creaţi simplu, să vă folosiţi creativitatea la nivelul cel mai avansat pentru a învăţa, uşor accesibil, foarte ieftin, rapid, sunt date informaţii, dialogul, la distanţă sistemul de fundal de învăţare pot fi considerate ca orice formă de învăţare în care profesorul şi elevul sunt separaţi în timp şi spaţiu. De exemplu, corespondenţa şi cursuri de televiziune - o formă de învăţămînt la distanţă. Apariţia tehnologiilor Internet şi Web-based au oferit noi oportunităţi de dezvoltare a învăţămîntului la distanţă, de implimentare a creativităţii în instruire, şi acum destul de des termenul de "la distanţă" este folosit pentru "online" de învăţare. Dar, de fapt, învăţarea on-line reprezintă o formă de învăţămînt la distanţă. Sistemul de învăţămînt la distanţă prin intermediul internetului sau a sistemului de învăţare on-line (GSS), poate fi definit ca un set de instrumente de software şi hardware, tehnicile şi măsurile organizatorice care asigură furnizarea de informaţii educaţionale pentru elevii cu privire la reţelele de calculatoare ale publicului, precum şi testa cunoştinţele dobîndite în cursul specifice elev, student, de învăţare on-line.
Utilizarea sistemelor GSS, are anumite avantaje: aceste sisteme se pot angaja în procesul de învăţare a elevilor pe o cale mai accesibilă, atît în ​​ceea ce priveşte taxele de şcolarizare şi din punct de vedere teritorial depărtare de cadre didactice şi elevi.
Pentru a data, automatizarea proceselor de informare sunt utilizate pe scară largă sistem de tip client-server. Aceasta tehnologie este ceea ce este instalat software-ul de pe computerul server de bază şi de baze de date, iar computerele client au instalate software-ul personal. Toate calculatoarele client sunt conectate la un server în reţea. Aceasta tehnologie permite utilizarea de date comune şi, în cazul în care un utilizator pe computerul client doreşte de a schimba ceva, modificările apar imediat pe server. În consecinţă, toţi ceilalţi utilizatori pot vedea instantaneu schimbările de pe computerele lor client. Softurile respective permit elevilor de a intra în discuţie atît cu profesorul, cît şi cu colegii săi, avînd posibilitatea de a-şi relata ideile şi de a aplica creativitatea în moduri diferite. Prin urmare, punerea în aplicare a soluţiilor de a gestiona procese de afaceri folosind tehnologii bazate pe web, a fost practic redus la minim. Cu toate acestea, în prezent, această problemă este aproape rezolvată. Aceasta, la rîndul său, a ridicat restricţiile de utilizare a site-urilor bazate pe tehnologii de automatizare a proceselor în întreprinderi.
Utilizarea instrumentelor tehnologice şi a oportunităţilor de organizare a comunicaţiilor, prelucrarea şi diseminarea de informaţii  are aceeaşi poveste veche descrisă. Dar, în ultimii 50 de ani din cauza dezvoltării exponenţiale de înaltă tehnologie, acest proces a devenit un caracter incredibil de violent, în special cu privire la introducerea pe scară largă a instrumentelor electronice digitale. Una dintre cele mai importante fenomene caracteristice din timpul nostru, a devenit informarea prin intermediul progreselor tehnologice - şi, în special legate de domeniul comunicării.
Invazie la scară largă a Internetului a permis birourile companiilor şi instituţiilor de învăţămînt cu claritate mai mare pentru a vedea unde şi cum avansate tehnologii de comunicare, cum pot fi conectate la activităţile lor de zi cu zi, precum şi acces la toate sursele de informare ale lumii, unde sunt capabili de a îmbunătăţi performanţa funcţiilor lor. Integrarea TIC-urilor moderne în diferite domenii ale vieţii, ca de exemplu în educaţie are rolul şi importanţă enormă, privind accesul datelor într-o formă mult mai simplă şi mai accesibilă. Prin intermediul tehnologiilor IT elevul îşi poate crea propria sa personalitate şi dacă este o persoană timidă şi întîlneşte greutăţi în realizarea unei sarcini complexe în timp real, atunci aici îşi poate da frîu imaginaţiei şi creativitatea îşi va face jocul. Privind nevoia utilizării resurselor şi tehnologiilor Internet pentru educaţie, azi nimeni nu se îndoieşte că este inutil. Experienţa practică a demonstrat clar că implicarea Internet pentru organizarea şi gestionarea în educaţiei poate duce la o creştere semnificativă a disponibilităţii şi de calitate pe o scară globală şi, în consecinţă, să contribuie la creşterea eficienţei economice a sistemelor educaţionale. În toate ţările dezvoltate au fost deja dezvoltate şi sunt mai mult sau mai puţin programe de realizare pentru introducerea internetului în sistemul de învăţămînt. Şi în marea majoritate a ţărilor în curs de dezvoltare, în ciuda multor dificultăţi, provocări şi obstacole, se luptă să se ţină pasul cu schimbarea generală faţă de o comunitate educaţională la nivel mondial. Din acest punct de vedere este absolut clar importanţa de sistematizare şi analiză a rezultatelor existente în lume privind Internetul pentru nevoile din diverse domenii de învăţămînt, structuri şi procese. De la dimensiunea  World Wide Web, nu sunt limitate, pentru a aborda obiective foarte specifice educaţionale care necesită mecanisme speciale pentru navigare eficientă în spaţiul Internet, non-standard de instrumente pentru colectarea, prelucrarea, utilizarea şi transferul de informaţii educaţionale. În timp ce unele ţări au făcut progrese substanţiale în dezvoltarea de căutare de specialitate şi a sistemelor de formare profesională, se pare că în prezent, nu există unităţi tehnologice universale sau de serviciu Web, prin care s-ar putea rezolva problemele de informare ale procesului de învăţămînt cuprinzător. S-a constatat, de exemplu, că majoritatea şcolilor sunt operate de cel mult  2-3 aplicaţii propuse pentru utilizare şi dezvoltare, iar această situaţie este la fel din cauza lipsei de informaţii care devin disponibile cu privire la utilizatorii lor de mijloace financiare limitate. Măsură eficientă de organizare atît pentru a răspunde acestor probleme ar putea să existe în cooperarea dintre toate părţile interesate de procesul educaţional. Ca unul dintre primii paşi reali spre promovarea unei astfel de cooperări este considerat un sistem de informaţii de specialitate care este în curs de dezvoltare Educaţia pe Internet”. Prin utilizarea Internetului pentru educaţie şi instruire, în sensul cel mai larg,  mă refer la utilizarea tuturor tehnologiilor posibilele, serviciilor şi instrumentelor pentru îmbunătăţirea procesului de predare, învăţare şi de gestionare a proceselor educaţionale. Studiind şi analizînd rezultatele deja disponibile a unei astfel de utilizări în instituţiile de învăţămînt se prevede deja material suficient pentru comparaţie, sinteză şi evaluare a lecţiilor învăţate.
Web-learning-ului în viitor, ar putea deveni un forum global de învăţămînt în care vor fi predate, studiate şi elaborate o varietate de programe de formare şi cursuri ştiinţifice şi creative. Accesul la Internet în zilele noastre este posibil în orice moment pentru a oferi fiecărui elev posibilităţi de informare şi de educaţie, care sunt compatibile cu posibilităţile de enciclopedie cel mai versatil, sofisticat şi cuprinzător de cunoştinţe, şi chiar le depăşeşte. Există o mulţime de softuri interesante care oferă elevului interes şi abilităţi de a înţelege materialul mult mai bine, decît un conspect simplu dat de către profesor. Mai mult, toate materialele de instruire de cursuri de web permit adaptarea rapidă, precum şi orice adăugiri, cum ar fi frîu liber imaginaţiei şi creativităţii”. Textele, teoreme, exemple şi exerciţii pot fi difuzate în mod interactiv, care sunt însoţite cu ilustraţii necesare, grafice, sau, de exemplu, efectul demonstrativ de modificări ale parametrilor şi condiţiile de pe cursul procesului de predare-învăţare. În funcţie de nevoile şi interesele lor elevul poate muta în spaţiul Internet, extragerea informaţiilor relevante din diferite site-uri şi folosindu-le la cursurile de lecţii.
       Modelul de învăţămînt Web-based sau cu alte cuvinte instruire asistată de calculator (IAC) este caracterizat de o libertate completă de la orice fel de spaţiu-timp fără restricţii şi disponibilitatea tuturor elevilor interesaţi, indiferent de localizarea lor. În plus, acest model permite elevilor să folosească astfel de tablouri de informaţii, care sunt în măsură să ofere orice formă tradiţională de educaţie clasică. După toate, de fapt: nu fiecare cadru didactic va fi pregătit în timpul lecţiei în clasă pentru a răspunde la un elev la care a apărut brusc o întrebarea caragioasă ca de exemplu: de ce muzica a fost un curent dominat în Anglia, sau de ce internetul este uşor de accesat, şi în aşa mod folosind tehnologiile TIC se poate  găsi răspuns la orice întrebare creativă pentru a menţine spiritul de creativitate al elevului aproape în mod instantaneu. Puterea de comunicare a internetului pentru a prelua informaţii de oriunde, la orice format convenabil, îl face un instrument eficient de predare şi învăţare. Datorită acestor caracteristici unele cursuri ar trebui să fie bazate pe Web cursuri şi nu doar ca copii digitale” ale programelor tradiţionale similare acestora, ci şi ca stimul al creţiei elevilor. Sigur că un elev va fi mult mai inspirat dacă de exemplu la orele de matematică sau la orele de biologie va putea accesa internetul şi îşi va pute da frîu liber imaginaţiei şi creaţiei proprii. Se ştie deja din capitolul anterior că orice idee este binevenită şi nu trebuie stopată. Cursurile complete de învăţare on-line pot fi şi ar trebui să ofere noi tipuri de materiale educaţionale, care au fost puse în aplicare la orele de clasă sau cel puţin au fost discutate, cît şi alte tehnologii de informaţii multimedia în realizarea obiectivelor procesului de învăţămînt. Aceasta, împreună cu complexitatea de inovare, este esenţa conceptului de educaţie bazată pe Web, de creare a condiţiilor de muncă şi participare în orice discuţie creativă. Unul din avantajele sale principale este de a oferi o relaţie cu un număr nelimitat de resurse de informare la nivel mondial, care creează condiţiile pentru introducerea unui nou nivel de învăţare, de schimb de experienţă şi idei. Din cele de mai sus se poate concluziona că dezvoltarea de cursuri de formare bazate pe Web  reprezintă un proces de multi-faţete, şi nu inferior, să zicem, procesul de producţie de film. Prin urmare, aceste cursuri sunt de obicei întregi echipe de profesionişti, care includ o varietate de specialişti, sau cel puţin este materialul primit şi analizat în sală de către profesor şi apoi accesibil acasă. Un bogat potenţial educativ al tehnologiilor avansate multimedia şi web-based îl constituie în creativitatea lor extraordinară, cu posibilităţi creative, care permit elevilor, profesorilor de instruire un maxim de luminozitate, accesibilitatea şi eficienţa de elevi a transferului de material în cea mai interesantă şi relevantă cale de a obţine succesul la subiectul dat. Deci, pe scară largă şi de înaltă calitate, se pot folosi metodele tradiţionale de instruire la ore folosind tehnicile Web pentru a face o analiză profundă şi a pune în aplicare programele pe care le folosesc. Softurile de învăţare la distanţă pot fi considerate ca orice formă de învăţare în care profesorul şi elevul sunt separaţi în timp şi spaţiu. De exemplu, corespondenţa şi cursuri de televiziune - o formă de învăţămînt la distanţă, predarea materialului nou sau asimilarea materialului deja predat. Apariţia tehnologiilor Internet au oferit noi oportunităţi de dezvoltare a învăţămîntului atît tradiţional, cît şi la distanţă şi acum destul de des termenul de la distanţă” este folosit pentru învăţarea online”. Dezvoltarea şi aplicarea acestor tehnologii de calculator, de testare de software şi suport tehnologic de conferinte, video-conferinţe şi recepţionare a materialului deja trecut anterior ajută la dezvoltarea personalităţii elevului, chiar şi în cazul, admitem situaţia îmbolnăvirii unuia dintre elevi. Acesta nu are acces la ore şi pierde materialul trecut de către colegii săi. Elevul prin intermediul programelor date poate accesa de acasă informaţia care este plasată, de exemplu pe blogul profesorului, fiind în curs cu toate schimbările petrecute la şcoală. Are posibilitatea de a-şi folosi imaginaţia pentru a elabora tema de acasă şi de a contacta colegii şi profesorul privind informaţii suplimentare.

Комментариев нет:

Отправить комментарий